Mördarinstinkt!

Igår eftermiddag var jag och Emm ute och galopperade på en PRIVAT galoppväg. Den har skyltar som talar om att man beträder den på egen risk.

Jag hör ett fasligt liv (varvande motorer), och vips kommer 7-10 crossar mot oss i full kareta!
Jag tänkte inte vika undan, så jag gasade åxå mot dem.
Emm: Va? Är du säker?
Jag : Japp, anfall är bästa försvar!
Emm: Oki matte, då kör vi!
De var ju faktiskt på VÅR väg.
Då girar de av vägen och blåser ut på det stora geggiga fältet för att passera mig, för att sedan styra upp på vägen igen.
De släpper aldrig på gasen.

Jag stannade, vände och följde dem med The Evil Eye.
Inte för jag tror att de märkte det, det enda jag såg dem göra var att försöka torka lera från visiret i full fart.

DÅ slog det mig att en av damerna i stallet var på väg åt samma håll som jag med sin stora stora häst.
Shit, jag hade inte hennes telefonnummer så jag kunde ringa och varna henne.
Hon hade dock hört oväsnet och hunnit kliva av sin häst, som i sin tur blev så panikslagen att han skenade hem till stallet.

Då är damen i fråga heligt förbannad och ställer sig MITT på vägen, med inställningen att de får köra över henne om de ska förbi (hm, hade inte litat på att det funkat om jag inte ville dö..).
De grisnitar och hon skäller ut dem så det flyger gnistor om det.
Att de sedan säger åt henne att Lugna Ner Sig hjälper inte mycket.

Bra att de stannade, det trodde jag inte att de hade gjort.
SYND att hon inte krävde leg av dem för polisanmälan…

Tror vi får sätta upp lite strategiska linor i midjehöjd på väl valda ställen.

Den sista idioten är tydligen inte född än. Jag kan inte riktigt fatta hur dessa människor är funtade när de kör i full kareta på skogsbilvägar och små stigar där de inte har tillstånd att köra.
De kommer köra ihjäl någon.

If we don’t get them first!

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar