In his face – not funny..

I morgon är det Björneträning igen 😀 så idag klädde vi på oss den konstiga långa sadeln med tillhörande låååånga stigläder.
Det var lite ont om tid (en oplanerad date på Polisstationen med min ädla dotter), geggigt i paddocken och inte läge att galoppera igen, så vi styrde in i ridhuset.

Där  var redan en stallkompis med sin fux, han stod i och för sig och babblade med ”underlags-mannen” (han som fixat med ridhusunderlaget) när jag kom.
Passade utmärkt att någon till fots stod där, så jag kunde be  honom ta ner en sockerbit från sargen.
Tänkte att  Emm behövde en muta om hon skulle springa fint ikväll.

Vi sprang lite fint och böjde hit och dit innan vi började skutta lite över sockerbiten.
Jag höll på att få spunk på mina ridstövlar (Tretorn, bra vid geggigt väder) som gnirkade så det lät som en hel fågelskock hängde i min sadel.
Jättevackert och inte alls störande..yeay.

Min stallkompis blev lite nyfiken och testade att hoppa sockerbiten (jättegul och fin!), och precis i sista millisekund så ”missade” hans häst den gula hästätaren.
Ingen big deal, han bara vek av.

Vi kom överens om att det kunde vara smart att börja lite bredare, kanske med två sockerbitar i bredd, så han hoppade av sig häst och styrde mot sargen.
Rätt som det är så ser jag att han håller sig för ansiktet och vinglar runt som en blind man för att falla ner på knä i sanden!
Jag tänkte att nu har han fått en stroke eller nåt.
Han svarade inte på tilltal, hästen  hade han bara släppt.

Efter en lite stund började han spotta ut blodigt slem och något annat som jag trodde var tänder… Scaaaryyy!
– Knockad av hästen? (Den var cool-lugn , verkade mysko, stämde liksom inte)

Efter en stunds försök att få prat-kontakt, samtidigt som jag tog tyglarna på hans häst, så börjar jag få kontakt.

När han skulle sträcka sig mot sargen hade han trampat till på foten till ett hoppstöd som stod lite vingligt mot väggen.
Stödet träffade honom som en slägga rätt över munnen och näsan!
– In his face!!
Ingen skön grej.
Det hade gjort så fasligt ont att han tappat talförmågan.
(O’boy vad jag hade skrikit!!)

Som tur var så var det inga tänder han spottade ut, de satt kvar. Det gillar vi.
Ett litet skrapsår ovanför överläppen som förmodligen kommer att ge botoxliknande effekter tills i morgon var allt det blev.
Jag kände mig jätteskyldig. Måste nog ta med en påse bullar eller något annat till honom imorgon..

Nu har du fått ett alldeles gratis tips på en billigare variant av Botox!

GåseJenny hade anmält sig till en Björneträning i Onsala ikväll, så jag hängde med som groom/lasthjälp.
Haha, Pash var en syn för sore eyes. Jösses vad snabb den hästen var i tassarna. 🙂
Snacka om att han var glad för att träffa hinder igen. Han har haft ett litet break.

-Jaaaa! Vet du?!
Den 5 november ska vi ha jättekul på Gåsevadsholm. Vi ska ha HUBERTUSJAKT!!!
Can’t wait. 🙂
Du får vara med.
– Wanna?

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar