Emm is back!

Efter två år av hästlöshet, som jag trodde skulle bestå, så är hon tillbaka!
”Irish way” funkade och hon är friskförklarad och har lämnat ett jättefint fuxstoföl, Memorize Code, hos Angelica Staverfält.
Pappa?
Armani Code. Den ungen kommer bli en dundersuccé!

Det har hänt massa saker under de här två åren.
Jag har fått sparken som fru (karln borde kanske få pris för att han stod ut i 25 år!?), jag har varit på mörkare platser än jag trodde existerade, känt livslusten både försvinna och komma tillbaka, kidsen har flyttat hemifrån och jag har tagit tillbaka mitt eget efternamn.
Misstänker att min fortsatta karriär inom privatlivet blir att satsa på att bli Crazy-Cat-Lady!
Hur många behöver man för att kvalla in? 30?

Men mitt lyckopiller Emm är tillbaka, och på lördag gör vi tävlingsdebut efter uppehållet.
Vi har hemmatävlingar på Gfrk, vi ska starta en 1,10m.
Känns löjligt kul! 12299279_10153619082386066_7380678266847179217_n

Idag var första riktiga vår-feeling-dagen.
Då fick jag en sjukt desperat längtan efter ett eget stall hemma på gården igen.
(Haha, hemma på min gård på Heden.)
Bara tanken på att se ut som fan (dvs utan försök att piffa till sig, för att man ändå inte träffar folk), skotta skit i stallet, se hästarna i hagen, låta hunden springa fritt, och pilla på med allt som hör till.
Ta en kaffe i solen..
Tänk om det kunde vara lika lätt att uppskatta det man har, som att sakna det man inte har?

12832501_10153831591666066_2292498070460821338_n

Sen räddade Sanja mig.
Vi stack ut och red i solen före lunch och tog en sväng till ett litet fält med terränghinder och testade trappan. 12674225_10153829034986066_1291307691_n
Inget ländtäcke och ingen ridkjol, men med varsitt stort smajl över båda våra plyten.
Happiness on four legs.
Jag gillar mitt jobb.. 🙂
Hunden är med (och driver alla andra till vansinne när jag går till hästen), Emm står 50m från mitt kontor och vi har 8 mil ridvägar i underbara Delsjöområdet!
Wow liksom, då bor jag mitt i Göteborg!

Haha, apropå att se ut som fan… Jag ser mest ut som galna professorns farmor som stoppat fingrarna i kontaktuttaget hela dagarna på jobbet. 😛
Mitt trevliga headset rufsar till mig hela tiden.
Eller, jag intalar mig att det är headsetets fel.

 

 

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Emm is back!

  1. Torbjörn skriver:

    Hej Janet! Jag kommer till Götet nästa vecka över påsken. Hoppas vi kan ses! Annars blir jag barnvakt till två afghaner i början på april i en vecka på Hisingen. Då få du hjälpa till som Mamma!😜

Lämna en kommentar