Eine Schnaps für Emm.

 
Raketbränsle i ”Kicki-festis” till häst på 10L. 🙂
– Emm ville gärna ha en slurk till!

Det var meningen att vi skulle ha testat raketbränslet redan på tävlingen i Kungälv förrförra helgen, men det hann inte levereras. 😦
Däremot kunde vi ju testa till Björneträningen. And we did.

Jag släppte ut hästarna på slottet och satte mig utanför och drack lite morgonkaffe innan jag mockade och förberedde för vår hemkomst på kvällen.
Emms transport preppades med lite St Hippolyt-Schnaps i krubban.

Frukostkaffe på slottet. 🙂

Emm gillade sin surprise i krubban på transporten och slaskade gladeligen i sig och försökte dela med sig till mig genom att nicka vilt med  huvudet så schnapsen yrde som en vattenspridare!

Jag gillar min Björne-grupp skarpt, den är störtskön.
Jag gör mitt bästa för att Shut-Up-And-Ride. Inte min starkaste sida, men den blir bättre.
Lyckades dessutom hyfsat med att hålla ”Edwina” ur min kropp.
-My biggest priority. 🙂

Jag fattar väl att det låter kaxigt och skevt att klanka ner på en ryttare i världsklass.
Jag tycker bara inte om henne. Det kanske är för jag ser mig själv? Jag tycker med andra ord inte om mig själv.
Så lätt är det!

Vill du se dagens övning kan du kika här. Min kära filmare missade när vi gjorde ”klockan” innan klippet börjar. 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=P5Aa-6ntPr4

Hm, efter en bra knäpp på näsan för att jag ”klappade henne lite på rumpan i förebyggande syfte (som gjorde att hon tappade fokus på hindret och rev)” så gjorde vi om och gjorde rätt. 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=hBDsVZHetFY

MEN den där festisen som Emm fick gjorde ingen skillnad denna gång.
Kanske måste ge henne en LITER istället för en deciliter?
Men däremot tyckte jag att hon var lite mer på tårna ikväll när vi var ute och joggalopperade! 😀

Dagen före är kanske hemligheten med raketbränslet?
Vi testar det inför helgens tävlingar.

Vi är taggade till tusen. 🙂
My One (Tack Karro Peeker!), Equipe (Tack Jenny Keller C!) och St Hippolyt (Tack Martin!) hjälper oss att fixa till en suverän tävling. 🙂

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar